Σάββατο, 4 Ιουνίου 2011

Σενάριο

Σκέφτηκα το σενάριο μου να είναι διαθεματικό και να εμπεριέχει μαθηματικά και επιχειρηματολογία από το μάθημα της έκθεσης।
Η ιδέα περίπου είναι η εξής: Χωρίζονται οι μαθητές σε ομάδες και επιλέγουν μια μαθηματική ανακάλυψη της αρεσκείας τους (π।χ। τριγωνομετρία ή ένα θεώρημα όπως το πυθαγόρειο)। Κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα τους και συντονίζονται με ασύγχρονη κουβέντα σε ένα φόρουμ।(ποιοί ασχολήθηκαν με το θέμα, που χρησιμεύει κτλ) Ετοιμάζουν μια παρουσίαση με ένα εργαλείο web2 που δεν έχω σκεφτεί ακόμα(!!) και κοινοποιούν τις παρουσιάσεις τους σε ένα κοινό blog της τάξης।
Tέλος διοργανώνεται ένα debate όπου οι μαθητές αξιοποιούν ότι συγκέντρωσαν προκειμένου να υποστηρίξουν την μαθηματική ανακάλυψη της επιλογής τους।
Οι προβληματισμοί μου είναι 1)ότι δεν έχω βάλει μέσα κάποιο συγκεκριμένο λογισμικό 2)αν τα εργαλεία που έχω βάλει είναι τα κατάλληλα και ३)δεν είμαι σίγουρη πως πρέπει ο καθηγητής να κατευθύνει τους μαθητές στη χρήση του διαδικτύου।
Η καινούρια ιδέα μου είναι ως εξής। Στο λογισμικό गेओगेब्र δίνεται μια δραστηριότητα σύνδεσης της άλγεβρας με τη γεωμετρία। Στην πρώτη φάση η τάξη θα χωριστεί σε δύο ομάδες και η καθε μια θα κατασκευάσει ένα ισοσκελές και ένα ισόπλευρο τρίγωνο αντίστοιχα। Επειδή δεν είναι τόσο εύκολη η διαδικασία σκέφτομαι οι δύο ομάδες να έχουν από έναν χώρο στο विकी όπου θα συζητούν και θα συντονίζουν τη σκέψη τους। στο τέλος η καθε ομάδα θα πρέπει να παρουσιάσει την ιδέα του στη σελίδα। Στη διάρκεια όλων των άλλων φάσεων είναι καλό να συνεχίζετε η συνομιλία στο विकी για ανταλλαγή απόψεων κατά τη διερεύνηση.

2 σχόλια:

  1. Το σκεπτικό της δραστηριότητάς σου μου αρέσει πολύ! Νομίζω πως θα ήταν ωραίο να ασχοληθείς για παράδειγμα με τα ισοσκελή τρίγωνα και να αφορμήσεις από το ότι οι αρχαίοι Έλληνες έφτιαχναν ναούς σε απόλυτη συμμετρία μεταξύ τους με κέντρο τους τους Δελφούς. Να τους ιντριγκάρεις να βρουν απάντηση!! Για να καταλάβεις τί εννοώ, θα σου στείλω μία παρουσίαση στο e-mail σου!!! Μπορείς να τους βάλεις να βρουν στο google earth τους ναούς που θα δεις και μετά να τους βάλεις να παρατηρήσουν τί ακριβώς γίνεται και να ψάξουν το γιατί και το πώς και από μαθηματικής απόψεως αλλά και από θέμα επιχειρηματολογίας έκθεσης.
    Θα μπορούσε να λειτουργήσει και σε blοg και σε wiki. Είναι αλήθεια πως μπορούν να χαθούν εύκολα,αλλά μπορείς να τους κατευθύνεις οργανώνοντας τις διαδικτυακές πηγές που θες όπως το livebinders.com που κάνει ακριβώς αυτό(η Αθηνά μου το έδειξε!!). Δες και το e-mail που σου λέω θα είναι πολύ όμορφο το σενάριό σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι, το liveBinder μπορεί να τους βοηθήσει πολύ να οργανώσουν τις πηγές τους και μπορείς εύκολα να ελέγχεις και τι πηγές έχουν βάλει μέσα, ή αν προτείνεις καποιες... μπορείς να φτιάξεις και κοινότητα εκεί, οπότε γίνεται πιο συνεργατικό! Αυτό που δεν κατάλαβα είναι το εξής: οι μαθητές θα ψαξουν να βρουν τι είναι η τριγωνομετρία, ποιές είναι οι αρχές της, ασκήσεις και τέτοια, ή ένα θεωρητικό πλαίσιο γύρω απο αυτή; Η ιδέα με το debate είναι τέλεια!!!!! Μπορεί να τη βάλω κι εγώ! Μου έδωσες ιδέα! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή